Matematika - Procenta, trojčlenka - učebnice
  • 32212983705.jpg
0,0 (
x)
Dotazy (
)

Matematika - Procenta, trojčlenka - učebnice

79 Kčs DPH
Skladem 6 ks


EAN kód9788072896691
SEVT kód32212983705

Popis

Žáci si nejprve připomenou poměr (měřítko mapy). Dále budou rozlišovat přímou a nepřímou úměru. Zjistí, že některé hodnoty na sobě závisí, a dozví se, kdy platí „kolikrát více, tolikrát méně“. Naučí se využívat trojčlenku při řešení slovních úloh, seznámí se s procenty a budou s nimi počítat množství úloh. Učebnice se v mnoha příkladech zaměřuje na témata z finanční gramotnosti (např. sazby daně, úrokové sazby). Na závěr učebnice je zařazeno promile. Učebnice obsahují množství vyřešených návodných úloh i úloh k procvičení. Učebnice Procenta, trojčlenka je 7. téma z celkem 16 témat matematiky pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1 téma = 1 učebnice + 1 pracovní sešit + 1 multimediální interaktivní učebnice V učebnici je látka vysvětlena, přičemž hlavní důraz je soustavně kladen na jednoduchost výkladu a na bezprostřední provázanost s praktickým využitím právě probíraného matematického aparátu. Učebnice obsahuje dostatek vyřešených návodných úloh k podchycení všech jevů a úlohy na procvičení. Řazení kapitol v učebnici a pracovním sešitě je pochopitelně identické, předpokládá se souběžná práce s učebnicí i pracovním sešitem. V učebnici je použito několik jednoduchých typů textů a označení, které mají napomoci orientaci. Jde o: ·         Motivační texty, které právě probíranou látku uvozují a propojují s praxí. ·         Texty odkazující na dříve probranou látku, kde jsou zdůrazňovány návaznosti a podobnosti s novou látkou. ·         Texty vysvětlující novou látku, kde je nová látka předkládána a komentována. Tyto texty jsou sestavovány tak, aby byly na jednu stranu čtivé a pochopitelné soustředěnému čtenáři bez případné pomoci, na druhou stranu pojaté co nejstručněji a s využitím velkého množství vysvětlujících obrázků a dalších grafických nástrojů. ·         Úkoly k zamyšlení – jde o jednoduché otázky, které mají umožnit učitelům motivovat žáky k přemýšlení a zejména k hledání souvislostí probírané tématiky s praxí. Mohou posloužit jako námět k diskuzím v hodinách či k samostatné práci žáků doma. ·         „Poučky“ – zde jde o přesné formulace nových pojmů (definice), tvrzení (matematické věty) a postupů. Jakkoli jde o přesné formulace, je neustále brán v úvahu věk žáků. Navíc, aby byl v maximální možné míře odstraňován formalismus ve výuce matematiky, jsou „poučky“ vždy dávány do kontextu s vysvětlením a zdůvodněním. ·         Řešené úlohy, které jsou zařazovány pro ilustraci právě probíraného učiva, mnohdy zařazované formou hledání a zdůvodňování chyb v předkládaných „žákovských“ řešeních, popř. úlohy, kde je předloženo více možných řešení. Důraz je vždy kladen na vysvětlení. ·         Shrnutí kapitoly – na závěr kapitoly (před úlohami) je shrnuto, co bylo předmětem kapitoly. ·         Úlohy k procvičení – na konec každé kapitoly je uvedeno několik základních úloh, které se týkají látky v kapitole.

Základní parametry

Autor publikaceM. Jedličková, P. Krupka, J. Nechvátalová
Formát publikaceB5
ISBN publikace9788072896691
Koncový ročník učebnice7
Počáteční ročník učebnice7
Počet stran publikace56
Rok vydání publikace2014
Schvalovací doložka MŠMTAno
Stupeň učebnice2
Vazba publikacesešitová