
0,0 (
x)
x)
Dotazy (
)
)
Barevné hranoly pro matematiku
Popis
Pro předškolní děti:
- rozlišování barev
- zraková paměť
- zrakové rozlišování (co do řady hranolů nepatří, vytvořit stejnou sestavu podle předlohy apod.)
- dokončování započatých řad (analogie), doplňování chybějících prvků do řad aj. (rozvoj logického myšlení)
- orientace v prostoru (využití jako stavebnice – s předlohou, bez předlohy)
- porovnávání velikosti (kratší – delší - stejně dlouhý - nejdelší ¬- nejkratší, nižší – vyšší – nejvyšší - nejnižší), řazení podle velikosti
- porozumění pojmům vpředu, vzadu, vedle, hned před, hned za, uprostřed, naproti, nad, pod, vlevo, vpravo, šikmo, rovně, blíž, dál…
- porovnávání množství (více – méně – stejně – nejvíce - nejméně)
- počítání po jedné
- skládání hranolů (pod jeden dlouhý poskládat jiné hranoly v různých variantách tak, aby jejich společná délka byla shodná s dlouhým hranolem – lze použít dva i více hranolů)
- rozvoj kreativity (využívání hranolů k tvorbě obrazců, „staveb“ podle vlastní fantazie)
Pro školní děti:
- přiřazování hranolů k odpovídající číslici
- rozklady čísel (viz výše – skládání hranolů – děti ale navíc vyjadřují číslicemi a zapisují příslušné rozklady)
- počítání (sčítání, odčítání, násobení, dělení – i se zbytkem)
- přiloženou šablonu lze využít k vyvozování délky jednotlivých hranolů a k orientaci na číselné ose







