V tomto článku se zaměříme na správně koncipovaný kancelářský stůl tak, aby jste z práce neodcházeli unavení a Vaše efektivita byla vyvážená po celou pracovní dobu.

 Uspořádání kancelářského stolu

   

Každý z nás to jistě alespoň jednou zažil, nestíháme pracovní termíny, pracovní stůl přetéká papíry a nepotřebnými věcmi, hrnků od kávy máme na stole už tolik, že je nespočítáme na jedné ruce, malý lísteček s úkoly se opět někam zatoulal… prostě klasický den v práci. Řekněte chaosu DOST! Správné uspořádání pracovního stolu zvýší Vaší pracovní efektivitu až o 32 %.
 
Nejprve je důležitá správná ergonomie celého pracovního místa. Monitor počítače by měl být přímo proti kancelářské židli ve vzdálenosti 50 – 70 cm. Horní hrana monitoru musí být v úrovni očí nebo o pár centimetrů níže. Kancelářská židle musí být polohovatelná, tedy aby šla upravit výška, jelikož v kanceláři sedíte většinu pracovní doby, nesmí Vás proto ze židle bolet záda. Nejvhodnějším kancelářským stolem je stůl ve tvaru písmene L, který poskytuje dostatek prostoru pro práci s počítačem, ale také pro nezbytné papírování.
 
Konečně se dostáváme k pracovní ploše. Na stole by měly být pouze předměty, které používáte denně. Lze mezi ně počítat telefon, tužky diář atd. Důležité a často používané předměty mějte na své dominantní straně. Tedy pokud jste pravák, tak na pravé straně, pokud levák, tak na levé.
 
Lepicí papírky jsou fajn, ale pokud jich je moc, vzniká v nich chaos a často se i některé ztratí. Proto je lepší mít na každý den čistý papír A4, nebo rovnou blok, kde si budete úkoly odškrtávat. Skoro to samé platí o psacích pomůckách, stačí Vám pouze dvě kvalitní pera, dvě tužky a pár zvýrazňovačů, zkuste ověřit Vaše psací potřeby, kolik jich opravdu píše?
 
Nenechávejte na stole stohy dokumentů, protože je zcela jisté, že hledání toho potřebného Vám zabere mnoho času a k více jak 80 % věcí, které si založíte, se už nikdy nevrátíte.
 
Také je důležité nezahltit stůl osobními věcmi, jedna fotografie a hrneček z domova je v pořádku, pokud to dovoluje filozofie firmy, ale příliš mnoho talismanů odvádí Vaší pozornost od důležitých úkolů.
 


Vytipovali jsme pro Vás pár věcí, které byste na svém stole postrádat neměli:

 

Centropen Zvýrazňovač HIGHLIGHTER FLEXI


  • Velkokapacitní zvýrazňovač se super pružným hrotem.
  • Pro hladké a pohodlné zvýraznění textu na všech druzích papírů.
  • Fluorescenční pigmentový inkoust.
  • Klínový hrot.
  • Šířka stopy 1 – 5 mm.



 

STABILO BOSS ORIGINAL Pastel Zvýrazňovač


  • Jedinečný zvýrazňovač v pastelových barvách.
  • Vhodný pro práci s papírem, kopiemi.
  • Zvýrazňovač, který dobře padne do ruky.
  • Vysoká životnost hrotu.
  • Vysoce odolný proti vysychání.


 

STABILO point 88 Jemný liner

  • Šířka stopy 0,4 mm.
  • Nezaměnitelný šestihranný design s bílými pruhy.
  • Nový gelový inkoust s nízkou viskozitou zabraňuje kaňkám, nerozmazává se a umožňuje rovnoměrnou stopu.
  • Jemný hrot v kovovém pouzdře.
  • Vhodný pro psaní a rýsování podle šablony nebo pravítka.





 

Spoko Kuličkové pero Aqua 0,5 mm

  • Pogumovaný barevný úchop umožňuje velmi pohodlné držení a psaní.
  • Modré částečně průhledné tělo s úchopem a klipem ve 4 neonových barvách.
  • Šířka stopy: 0,5 mm.




 

PILOT G-2 - Gelový roller - Střední hrot (M)

  • Plynulý výdej inkoustu, vysoká intenzita barev. 
  • Výrobek s vyměnitelnou náplní je hospodárnější a ohleduplnější k životnímu prostředí.
  • Stiskací mechanismus: pero připravené jedním cvaknutím, již žádné ztracené víčko!
     

 

Stojánek na tužky Esselte Colour'Ice

  • Vykrojená přední část pro snadné vyjmutí psacích potřeb.
  • Rozdělen na 2 přihrádky, které drží psací potřeby, nůžky a další předměty ve vzpřímené pozici.
  • Stabilní dno chrání před převrácením.

 

 

Drátěný stojánek na tužky kulatý, ornament

  • Praktický stojánek na psací potřeby.
  • Krásný vzhled se bude na stole vyjímat.
  • Provedení v mnoha stylových barvách.




Plánovací podložka na stůl A3 - 30 listů

  • Podložka na stůl s možností psaní vlastních poznámek.
  • Lepená na spodní straně zabraňuje poškození při práci.
  • Formát A3.
  • 30 listů.
  • Vhodná na každý stůl.

 

CAESAR OFFICE Špalíček nelepený v krabičce

  • Papírová kostka na poznámky - špalíček v praktickém zásobníku.
  • Použitý materiál: kostka- papír, krabička-barevný prešpán.
  • Ekologický produkt.
  • Zásobník se vyrábí v 8 mi barvách. 

 

Karton PP Karis blok A4 PASTELINi

  • Krásné pastelové barvy.
  • Vhodný na poznámky, porady, jednání.
  • Rozměr A4 nebo A5.
  • Snadná výměna papírů díky kroužkové vazbě.



 

Casio Kalkulačka MX 8 B BK – černá

  • Stolní kalkulačka vhodná do kanceláře.
  • 8mi místný velký LCD displej se zobrazením funkcí.
  • Duální napájení.
  • Plastová tlačítka.



 

Spoko Kancelářské nůžky Ergonomy

  • Nerezové kancelářské nůžky ve velikosti 15 cm.
  • Symetrické rukojeti potažené barevným plastem.
  • Ergonomický úchop usnadňuje manipulaci.





Kores Korekční strojek Roll

  • Suchý korekční strojek.
  • Vhodný pro všechny druhy korektur.
  • Ergonomický tvar: umožňuje opravu s přirozeným držením ruky.
  • Nezanechává stopy.
  • Jemná aplikace, neškrábe.

 

Bantex Odvíječ lepicí pásky

  • Odvíječ lepící pásky se snadnou manipulací.
  • Pevná konstrukce s účinnou protiskluzovou podložkou.
  • Jemný povrch.

 


RON Kancelářské sponky s náběhem

  • Vysoce kvalitní pozinkovaný drát.
  • 100 ks v krabičce.
  • Značka RON je ryze český výrobek.

 



Kangaro sešívačka Trendy

  • Zásobník na náhradní spony ve spodní části.
  • Mechanismus pro rychlé doplnění.
  • Integrovaná rozešívačka.
  • Kapacita: 25 listů.

 

Donau Plastová obálka se zipem

  • Pevná kapsa z odolného PVC 170 mic.
  • Plastový zip v mixu barev.
  • Otevírání z delší strany.
  • Transparentní.




 

CAESAR OFFICE IMPERATOR Pořadač pákový


  • Kvalitní pákový pořadač A4 z řady IMPERATOR.
  • Šířka hřbetu 75mm (široký).
  • Hřbetní otvor pro snadnou manipulaci,
  • Hřbetní kapsa s vyměnitelným papírovým štítkem.
  • Ekologický produkt.
 
 





Autor: Radka Turková